0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
پنج نکته مهم برای مجموعه‌دار و یا کلکسیونر شدن
  • موقع خرید به ارزش ساعت هنگام فروش فکر نکنید

میدانم با شرایط اقتصادی که در حال حاضر بر کشورمان حاکم است بیشتر خریداران خواهان حفظ ارزش مادی محصولی هستند که برای آن پول پرداخت می‌کنند که خوب این موضوع برای من بسیار قابل‌درک است. اما یک کلکسیونر واقعی قبل از هر چیز اول به عشق و علاقه خود نگاه می‌کند و ساعتی را انتخاب می‌کند که هر روز از نگاه کردن به آن لذت ببرد و رویکردش باید به نحوی باشد که احتمالاً هیچ‌وقت قصد فروش این ساعت را نخواهد داشت و خوب ناخودآگاه این موضوع منجر به خرید محصولی می‌شود که در درازمدت همراه شما خواهد بود و از آن لذت خواهید برد. البته این نکته نباید باعث شود تا به دام برندهای بی‌هویت و بنجل بیافتیم که هیچ پیشینه و تاریخی ندارند و افراد سودجو با واردکردن آن‌ها و بعضاً با تبلیغات ماهواره‌ای فقط قصد به دست آوردن سودهای هنگفت از محصولات بی‌ارزش را دارند.

  • قبل از خرید حسابی تحقیق کنید اما دیدتان باز باشد

همان طور که در انتهای پاراگراف بالا اشاره کردیم متأسفانه برندهایی بدون پشتوانه و ناشناخته در بازار کشورمان زیاد دیده می‌شوند که امروز هستند و چند ماه دیگر خیر، برای همین قبل از خرید لازم است از جایگاه برندی که مایل به خرید از آن هستید خودتان شخصاً مطلع شوید و فقط به اطلاعاتی که فروشنده محصول در اختیارتان قرار می‌دهد بسنده نکنید. اما ین موضوع باعث نشود که شما فقط و فقط به دو سه برند مشهور اکتفا کنید و خودتان را محدود به آن‌ها کنید چرا که هستند برندهای ارزشمندی که خیلی هزینه تبلیغات نمی‌کنند به همین دلیل هم برای افراد عادی ناشناخته هستند ولی بسیار قابل احترام و دوست‌داشتنی با محصولاتی کاملاً ارزشمند.

  • بودجه خود را مشخص کنید

مشخص کردن بودجه برای خرید ساعت شاید در نگاه اول خیلی توصیه تأثیرگذاری به نظر نرسد. اما تجربه ثابت کرده که اگر همان ابتدا بودجه خود را مشخص نکنید و به آن وفادار نباشید، هنگام تصمیم‌گیری دچار سردرگمی خواهید شد چرا که ساعت از آن دسته کالاهایی است که قابلیت بازی با احساسات را دارد و خوب این موضوع گاهی باعث خواهد شد یک مجموعه‌دار که قصد جمع‌آوری ساعت‌های مختلف را دارد بودجه خرید آینده‌اش را در یک‌بار خرید خرج کند و در نهایت منجر به پشیمانی شود پس فرقی نمی‌کند که قصد خرید ساعت گران یا ارزان‌قیمت را دارید، حواستان به بودجه تعیین شده باشد و به قول معروف خرید احساسی انجام ندهید.

  • به خود وفادار باشید

به عنوان آخرین توصیه حتماً یادتان باشد ساعتی را که می‌خرید قرار است به مچ دست شما بسته شود و شما از آن لذت ببرید پس تحقیقات و پرس و جوی خود را انجام دهید اما تصمیم آخر را فقط و فقط خودتان بگیرید و نه دوست صمیمی و یا فروشنده یک محصول خاص. به یاد داشته باشید ساعت‌های شما به عنوان یک مجموعه‌دار می‌تواند و یا اساساً قرار است به نسل بعد از خودتان هم انتقال پیدا کند پس باید حاوی دیدگاه و سلیقه شما باشد و نه توصیه دوستان و شرایط هیجانی هنگام خرید بنابراین به سلیقه و دیدگاه خود وفادار باشید.