0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
نکاتی که قبل از خرید ساعت باید بدانید!

سه نوع اصلی از ساعت وجود دارد :

  • آنالوگ
  • دیجیتال
  • دیجیتال/آنالوگ

ساعت آنالوگ :

ساعت آنالوگ ساعتی است که عقربه ها و دقیقه هاش با اعداد و شماره های یونانی مشخص شده است. ساعت آنالوگ برای مشاغل رسمی و قرارملاقات ها مناسب است.

ساعت دیجیتال:

ساعت دیجیتال، ساعت خودمانی و غیررسمی است و ساعتی است که زمان را به شکل اعداد در صفحه LCD یا LED نشان می دهد.

ساعت دیجیتال/آنالوگ

ساعت دیجیتال /آنالوگ، ساعتی است که هر دو ترکیب را با هم دارد. این ساعت های دیجیتال/آنالوگ کاربردی هستند، زیرا روزانه استفاده شده و مناسب کار هستند اما نه برای موقعیت های رسمی.

قیمت ساعت ها به چه چیزهایی بستگی دارد؟

دو عنصر بر روی ساعت وجود دارد جائیکه مواد مدنظر است. خود ساعت و بندهای آن بسته به نوع، استایل، برند و قیمت متفاوت است.قسمتی که صفحه ساعت را نگه می دارد ، اساسا از جنس پلاستیک یا فلزاتی مانند آهن، تیتانیوم، طلا، نقره و پلاتینیوم ساخته شده است. بندهای آن نیز از مواد خود ساعت بعلاوه موادی مثل چرم(واقعی و جعلی) ساخته شده است.

قیمت این مواد بسیار متفاوت است. ارزان ترین نوع آن پلاستیک است، سپس نوع لاستیکی ان ارزان است.قیمت ساعت چرمی و فلزی بیشتر می شود، بطوریکه ساعت های فلزی، گرانترین ساعت ها هستند .قیمت آنها بسته به کیفیت مواد متغیر است و انواع حرکت ساعت را بشناسید، زیرا منابع قوی ساعت هستند.

انواع حرکت ساعت و تاثیر آن بر قیمت ساعت

ساعت ها شامل دو سه نوع باتری ای، کوارتز و مکانیکی است. در حرکت باتری ای، تنها باتری منبع قدرت آن است و در کوارتز با قدرت باتری ارسالی از درون ساعت اداره میشود. حرکت مکانیکی آن به نوع خودکار یا دستی آن وابسته است.ساعت باتری دار، ارزان ترین نوع ساعت است.

ساعت کوارتز، گرانتر از ساعت سنتی و باتری دار هستند و دقیق ترین نوع از میان انواع مختلف ساعت است .آنها به حفاظت کمتری از جانب جایگزینی باتری نیاز دارند و به سادگی طراحی شان وابسته اند.

ساعت مکانیکی یا به صورت دستی و یا خودکار کنترل می شود، این ساعت ها به دلیل طراحی خاصشان گرانترین ولاکچری تری هستند.

سایز مناسب ساعت و انتخاب آن منطبق با استایل

سایزمناسب، سایزی است که بتوانید ساعت را بر روی دست به اطراف تکان دهید. ساعتی را تهیه کنید که بندهای آن نه آنقدر محکم باشد که به دست بچسبد و نه آنقدر شل باشد که از دست آویزان شود.

به کوچکی و بزرگی آن دقت کنید که اندازه دست شما هست یا خیر.اگر نتواند حرکت کند خیلی کوچک است و اگر بتواند حرکت کند خیلی بزرگ است، اما اگر میانه ی این دو باشد ساعت مناسبی است.اگر شما بلند قد هستید ، باید مطمئن شوید که بند ساعت برای جثه شما کوچک نیست.

جنس صفحه

صفحه ساعت ها از پلاستیک و تلق یا از شیشه و کریستال ساخته می شود. پلاستیک و تلق ، زود خش می خورد. جنس شیشه ای هم زود می شکند اما در برابر سایش مقاوم است . کریستال ضدضربه، ساییدگی و خش است و بهترین انتخاب برای پوشش شفاف صفحه ساعت می باشد . این جنس ساعت از بقیه گران تر است .

انتخاب ساعت بر اساس قیمت

بر روی بودجه ی خود تصمیم گیری کنید، برخی میتوانند پول بیشتری از دیگران صرف خرید ساعت کنند.قبل از خرید ساعت، اول تصمیم بگیرید که تا چه قیمتی توانایی خرید دارید.از خودتان بپرسید که این ساعت را به چه دلیل میخواهید و تصمیم بگیرید که چه قیمتی را می خواهید خرجش کنید.

قیمت، بسته به طرح، مواد، برند و حرکت متفاوت است، در نظر داشته باشید که نوع ساعتی که می خواهید بخرید بر قیمت آن تاثیرگذار است . اگر بودجه آن را دارید پس ساعتی گران تهیه کنید، که کیفیت بهتری نیز خواهد داشت.

ساعت را با خودتان تطبیق دهید زمانیکه همه عناصر ساعت را بشناسید باید بدانید که آخرین گام این است که ساعت مناسب شماست یا خیر.