0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
ساعت مچی های عجیب و غریب

 ساعت مچی Qlocktwo W 39mm Rose Gold Black Leather

مدل Biegert & Funk انقلابی تازه و به‌ یادماندنی در نحوه‌ ی خوانش ساعت ایجاد کرده و خلاقیت را در صنعت ساعت‌ سازی به‌ نوعی متفاوت به نمایش می‌ گذارد. در این ساعت زمان به‌ جای اعداد، به‌ صورت حروف نمایش داده می‌شود. یعنی اگر ساعت ۴٫۱۵ دقیقه باشد شما در صفحه‌ ی مربعی این ساعت عبارت ” ۱۵ دقیقه از ۴ گذشته است” را می‌ بینید. در برخی از مدل‌ های دیگر این کالکشن عدد ساعت همراه با عبارت حروفی آن نمایش داده می‌ شود که در نوع خود جالب و جذاب است.

درواقع صفحه مربعی ساعت دارای یک شبکه یکنواخت با ۱۱۰ حرف است. هنگامی‌ که دکمه استیل ضدزنگ فشار داده می‌ شود، کلمات در مکان‌ های غیر منتظره‌ ای که زمان را توصیف می‌ کنند، روشن می‌ شوند. ترتیب تصادفی کاراکترها به این ساعت مچی زیبایی مرموزی می‌ بخشد. طبق گفته‌ ی آندریاس فانک یکی از طراحان ساعت کلاک این ساعت شما را از لحظه آگاه می‌ کند و نمایش ساعت به این صورت برای صاحب آن تجربه‌ ی جالبی می‌ شود. اگر به ساعت های مینیمال علاقه دارید باید گفت که این ساعت با طراحی مینیمالیستی دقیقی ساخته‌ شده و فرم آن تنها شامل مواد و بخش‌ های ضروری می‌ شود.

علاوه بر همه‌ ی این‌ ها و در کنار نشان دادن زمان، این ساعت جز ساعت‌ های تقویم دار نیز محسوب می‌ شود و تقویم روز و ماه را نیز نشان می‌ دهد. مارکو بیگرت یکی دیگر از طراحان ساعت می‌ گوید: این ویژگی تنها با فشار یک دکمه‌ ی ساده اجرا می‌ شود؛ یک فشار برای نشان دادن زمان، ۲ فشار برای تقویم و ۳ فشار برای ثانیه کافی است. به همین سادگی. طراحی ساعت این امکان را برای شما ایجاد می‌ کند که هر بار که به ساعت خود نگاه می‌ کنید از یک تجربه‌ ی جدید لذت ببرید.

 

 Qlocktwo W 39mm Rose Gold Black Leather

 

 

ساعت مچی Projects Past Present Future

این ساعت با ساختار غیرمعمول خود توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده است. این ساعت به شما یادآوری می‌ کند که هیچ‌ چیز به‌ اندازه‌ ی لحظه‌ ی اکنون اهمیت ندارد و گذشته و آینده تنها یک خاطره یا قطعه ای از یک رویای بی‌ ثبات هستند. گذشته گذشته است و آینده وجود دارد. بر همین اساس در صفحه‌ ی گرد ساعت تنها یک بازه‌ ی ۱۰ دقیقه‌ ای از اعداد و ایندکس را خواهید یافت که با گذر زمان حرکت می‌ کنند. گویی می‌ خواند به شما نشان دهند که گذشته در حد ۵ دقیقه و آینده نیز در حد ۵ دقیقه اهمیت دارد! این‌ یکی از امکاناتی است که در هر ساعت مچی نخواهید دید. ظاهر ساعت را می‌ توان در دسته‌ ی ساعت‌ های مینیمال قرار داد. درنتیجه اگر به استایل مینیمال علاقه دارید یا از ساعت‌ های خاص خوشتان می‌ آید این ساعت گزینه‌ ی جالبی خواهد بود.

 

ساعت مچی Projects Past Present Future 

 

 

ساعت مچی ون کلیف و آرپلز Van Cleef & Arpels – Midnight Planetarium

گاهی وقت‌ ها برخی از ساعت‌ ها در زمینه ی طراحی فراتر از حد عادی قدم می‌ گذارند اما بهره‌ وری در عملکرد در این ساعت‌ ها فراموش می‌ شود. اما برند ون کلیف و آرپلز که بیشتر برای ساخت جواهرات شناخته می‌ شود در این دسته نمی‌ گنجد و علاوه بر جواهرات زیبا، خط تولید ساعت‌ هایی با قابلیت‌ های پیچیده در کنار ظاهر خاص و منحصر و امکانات عجیب و جالبی را معرفی می‌ کند. ساعت مدل میدنایت پلنتریوم نماینده همین موضوع است. یکی از امکانات جالب و ویژگی‌ هایی که این ساعت را به یک ساعت منحصر به‌ فرد تبدیل می‌ کند صفحه‌ ی دایال آن است که با زیبایی خیره‌ کننده‌ ی خود منظومه‌ ی شمسی را در چشم بیننده می‌ گنجاند. موتوری که به این ساعت زیبا نیرو می‌ بخشد از ۳۹۶ جز تشکیل‌ شده و موقعیت دقیق سیارات را در پهنه‌ ی بیکران آسمان منعکس می‌ کند. اگر به ستاره‌ شناسی و نجوم علاقه‌ مند هستید این ساعت چیزی است که به‌ سختی می‌ توان از آن گذشت.

 

ساعت مچی ون کلیف و آرپلز Van Cleef & Arpels - Midnight Planetarium

 

 

ساعت‌ برند REC، موریس مینی

کمپانی REC Watches یک شرکت بسیار جدید است که در فوریه ۲۰۱۴ در دانمارک راه‌ اندازی شد. REC نام خود را از کلماتی مانند RECover به معنای بهبود یافتن، RECycle به معنای بازیافت و REClaim به معنای اصلاح می‌ گیرد و این دقیقاً همان کارهایی است که این کمپانی نوپا برای ساخت ساعت‌ های خود می‌ کند. آخرین ساعت آن‌ ها یک ساعت مینیمال است که از فلز ماشین موریس مینی در صفحه استفاده می‌ کند. این ساعت دارای موتور کوارتز روندا ۷۶۲ است و اندازه‌ ی ۴۰ میلی‌ متری آن را هم برای خانم‌ ها و هم آقایان مناسب می‌ کند. این ساعت دارای بند چرم نرم جیر است و شماره شناسایی خودرو بازیافتی روی پشت قاب حک‌ شده است. صفحه‌ ی دایال ساعت ردپاهایی از ماشین اصلی را نشان می‌ دهد که با اندکی اکسید آهن که در اثر گذر زمان روی آن نشسته تزئین شده است. بنابراین می‌ توان گفت هر قطعه از این ساعت تاریخ و شخصیت خاص خود را دارد. اما این ساعت از این‌ جهت جز ساعت‌ های ساخته‌ شده با متریال عجیب قرار می‌ گیرد که درواقع از بقایای یک خودروی قدیمی و بازیافت شده ساخته‌ شده که امری خیلی عادی در صنعت ساعت‌ سازی به شمار نمی‌ رود.

 

ساعت‌ برند REC، موریس مینی

 

 

ساعت مچی Jaeger-LeCoultre – asteroid

قدمت سیارک‌ ها در حدود ۴٫۶ میلیارد سال است، بنابراین ترکیب قطعه‌ ای از سیارک (یا شهاب‌ سنگ) در جسمی که برای اندازه‌ گیری زمان طراحی‌ شده است، تضاد جالبی است. قدمت آن‌ ها به شکل‌ گیری منظومه شمسی برمی‌ گردد و به‌ ندرت به زمین می‌ رسند زیرا بیشتر آن‌ ها هنگام فرود در اتمسفر می‌ سوزند. اگرچه شهاب‌ سنگ‌ های زیادی در قطب جنوب یافت می‌ شوند اما نمی‌ توان از آن‌ ها برای اهداف تجاری استفاده کرد زیرا این قاره فقط برای تحقیقات علمی است. شهاب‌ سنگ مورد استفاده برای ساعت مچی  جدید Jaeger-LeCoultre از سوئد آمده است و همین موضوع به ارزش این ساعت افزوده است.  این سنگ به برش‌ های نازک بریده می‌ شود که در صفحه‌ ی ساعت به کار می‌ رود و بنابراین ظاهر صفحه‌ ی هر ساعتی که از یک جنس ساخته می‌ شود اندکی با ساعت دیگر از همین جنس متفاوت است، هرچند همه از ویژگی‌ های ظاهری کلان کریستالی سنگ شهاب‌ سنگ برخوردارند. داخل قاب ۳۹ میلی‌ متری شامل موتور اتوماتیک کالیبر ۸۶۶ Jaeger-LeCoultre با ۴۳ ساعت ذخیره انرژی است. این ساعت نسخه جدیدی از ساعت مستر کلندر است که در سال ۲۰۱۳ ارائه شد و بر اساس مدل ۱۹۴۵ ساخته شد. امکانات این ساعت مچی کلاسیک شامل نشانگر روز و ماه در دو پنجره‌ ی جداگانه کمی بالاتر از مرکز ساعت و یک عقربه‌ ی ثانیه شما در یک صفحه‌ ی کوچک مجزا به همراه نشانگر حالات ماه می‌ شود که البته به‌ گونه‌ ای زیبا و هارمونیک در یک قاب زیبا نشسته‌ اند. 

 

ساعت مچی Jaeger-LeCoultre, asteroid 

 

 

ساعت مچی رومن ژروم Romain Jerome Titanic-DNA Oxy Steel

یکی دیگر از ساعت‌ هایی که با متریال عجیب ساخته‌ شده‌ اند این ساعت رومن ژروم است. رومن ژروم در زمینه‌ ی خلق ساعت‌ های مدل استیم پانک استاد است. ساعت‌ های جذاب و خاصی ارائه می‌ کند که در کل دنیای ساعت بی‌ همتا هستند. این ساعت رومن ژروم هم یکی از شاهکارهای این برند محسوب می‌ شود. در ساخت قاب و بزل این ساعت از قطعات زنگ‌ زده و پایدار شده‌ ی استیل کشتی تایتانیک استفاده‌ شده است. از طرف دیگر صفحه‌ ی مشکی‌ رنگ ساعت شامل قسمتی از زغال‌ های گرفته‌ شده از کشتی تایتانیک است. به دلیل داشتن قاب بزرگی ۴۶ میلی‌ متری می‌توان این ساعت را جز ساعت‌ های بزرگ در نظر گرفت که با یک موتور اتوماتیک کار می‌ کند. از این نمونه‌ تنها چند نسخه‌ ی محدود ساخته شد که همه فروخته شدند.

 

ساعت مچی رومن ژروم Romain Jerome Titanic-DNA Oxy Steel  

 

 

ساعت مچی آرتیا Artya – Blood

این ساعت از ظاهر یک ساعت معمولی به نظر می‌ رسد. اما اگر بدانید که از چه چیزی ساخته‌ شده قطعاً تعجب خواهید کرد! این ساعت که از برند سوئیسی ساعت آرتیا معرفی‌ شده است. در داخل صفحه ساعت با یک دریاچه‌ ی سرخ کوچک رو به‌ رو می‌ شوید که این چیزی نیست جز قسمتی از خون طراح  و مدیر آرتیا به نام ایوان آرپا (Yvan Arpa)! به همین دلیل نه‌ تنها می‌ توان آن را جز ساعت‌ های ساخته‌ شده با متریال عجیب و غیرمعمول در نظر گرفت، بلکه می‌ توان به‌ طورکلی آن را در دسته‌ ی ساعت‌ های عجیب هم در نظر گرفت. اما این تنها قسمت عجیب این ساعت نیست. در کنار این دریاچه‌ ی خونین دو گلوله‌ ی واقعی دیده می‌ شود که این ساعت را به‌ مراتب خاص‌ تر می‌ کند. به گفته‌ ی برند آرتیا این ساعت کاملاً دست‌ ساز در شب ماه کامل ساخته‌ شده است. این ساعت که با نام ساعت Artya Werewolf از آن یاد می‌شود به مبلغ ۶۵۰۰ دلار قیمت‌ گذاری شده است.

 

ساعت مچی آرتیا Artya - Blood