0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
راهنمای جامع خرید ساعت مچی

کلاسیک یا اسپرت

اولین قدم در خرید ساعت مچی ، مشخص کردن محل استفاده از ساعت و کاربری آن می باشد. همانطور که با گرمکن و تیشرت در جلسات اداری و رسمی شرکت نمی کنید، یا کت و شلوار را لباسی مناسب برای انجام ورزش نمی دانید، ساعت مچی اسپرت و کلاسیک نیز باید در جای مناسب خود استفاده شوند. ساعت های با بند چرمی و فلزی به عنوان ساعت های کلاسیک و رسمی، و ساعت های با بند پلاستیکی به عنوان ساعت های ورزشی یا غیر رسمی شناخته می شوند.

هر چقد پول بدی آش میخوری

این ضرب المثل در مورد ساعت های مچی نیز صادق است به این معنی که قیمت ساعت مچی ازجمله قیمت ساعت مچی ویولت و قیمت ساعت مچی کاسیو ، ارتباط مستقیمی با جنس و کیفیت اجزای سازنده، مثل بند و شیشه دارند. به همین منظور است که ساعت های مچی با بند های متنوع، از جنس های پلاستیکی، چرمی، استیل و طلا ساخته می شوند.

شیشه های مورد استفاده در ساعت های مچی بر حسب افزایش قیمت دارای جنس های شیشه، مینرال، سافایر، کریستال یاقوت کبود و یاقوت ضد انعکاس می باشند.

برند ساعت مچی

منطقی ترین کار در هنگام خرید وسایلی مانند ساعت مچی، آن است که به جای خرید چند ساعت مچی با کیفیت متوسط و از برند های ناشناخته، یک ساعت مچی با کیفیت خریداری کنیم. با این کار، نه تنها از دردسر خراب شدن ساعت های بی کیفیت که ارزش صرف هزینه تعمیر را ندارند راحت می شویم، بلکه از آن به عنوان نقطه قوت استایل خود بهره می بریم.

ست بودن ساعت و لباس

توجه به هماهنگی میان لباس هایی که می پوشید، اهمیت بسیاری دارد. ساعت مچی هم یکی از این پوشیدنی ها است. مهم ترین قسمت تاثیر گذار ساعت بر استایل افراد، بند آن است. ساعت های با بند استیل و فلزی، قابلیت ست شدن با لباس های متنوعی را دارند، ولی ساعت های چرمی نیاز به دقت بیشتری دارند، زیرا با هر کفش و کمرندی ست نمی شوند.

اهمیت جنسیت و سن

بر اساس مطالعات انجام شده، مشخص شده است که بیشتر افراد بالای ۵۰ سال، از ساعت های کلاسیک استفاده می کنند، در عوض افراد جوان تر و به خصوص کودکان، علاقه بیشتری به استفاده از ساعت های رنگی و فانتزی تر دارند. از طرف دیگر جنسیت نیز بر سلیقه افراد اثر گذار است. به عنوان مثال به دلیل آنکه امروزه لباس های رسمی در میان بانوان نسبت به آقایان بیشتر استفاده می شود، تمایل خانم ها به ساعت های کلاسیک هم بیشتر از آقایان است.

نیروی محرکه ساعت

ساعت های مچی برحسب نوع تأمین نیرو محرکه، به سه دسته تقیسم بندی می شوند.

  1. ساده ترین و ارزان ترین مدل ساعت ها، مدل هایی هستند که تامین نیرو محرکه آن ها از طریق باتری انجام می شود. این باتری ها معمولا در ساعت های عقربه ای ارزان قیمت و ساعت های دیجیتال مشاهده می شود.
  2. ساعت های کوارتزی هم از باتری استفاده می کنند. ولی تفاوتشان با مدل های بالایی در آن است که این ساعت ها به کمک بلور کوارتز، زمان را محاسبه می کنند و به دلیل دقت بالا، نیازی به کوک شدن ندارند. ساعت های کوارتزی از نظر قیمت در رده بعدی قرار دارند.
  3. ساعت های نوع سوم که مکانیکال نام دارند، انرژی خود را از تبدیل انرژی ضربان قلب -که در مچ احساس می شود- به انرژی الکتریکی به دست می آورند. این ساعت ها از مدل های دیگر گران ترند.