0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
تاریخچه برند سیتیزن

برند سیتیزن از سال ۱۹۱۸ تا ۲۰۰۸

برند سیتیزن با شعار Better Starts Now، مصمم بود که همیشه چیز بهتری تولید کند. در نتیجه، عملکردهای بیشتری به ساعت های آنها اضافه شد، آنها طرح های زیباتری را ارائه دادند و تنوع بیشتری را متناسب با سلیقه هر فردی منتشر کردند.

  • کیفیت و دوام بالایی دارند.
  • معمولا موتور ساخت میوتا  را در قلب خود دارند.
  • با هدف بهینه سازی مصرف انرژی ساخته می شوند.
  • تنوع بالا و طراحی‌های متفاوت و خلاقانه دارند.
  • قابل دسترسی برای اکثریت جامعه هستند.

 

 

داستان از سال 1918 آغاز می شود، زمانی که موسسه تحقیقات ساعت شوکوشا (Shokosha) تأسیس شد. اولین ساعت جیبی، در سال 1924 با نام سیتیزن تکمیل شد. در سال 1930 شرکت ساعت سازی سیتیزن تأسیس شد و در سال 1931 اولین ساعت مچی را تکمیل کرد. به زودی، شرکت سیتیزن به یک تولید کننده عمده ساعت تبدیل شد و شروع به تولید انبوه کرد.

با ورود رئیس جدید شرکت، Eiichi Yamada، عصر جدیدی برای ساعت های سیتیزن آغاز شد. شرکت بازرگانی سیتیزن در این دوران تأسیس شد. که این برند را در سراسر جهان به بازار عرضه می کرد. چند سال بعد قرارداد صادرات و واردات با شرکت آمریکایی بولوا (Bulova) منعقد شد. در سال 2008 ستیزن شرکت ساعت بولوا (Bulova) را خریداری کرد. همچنین در سالهای اخیر فردریک کنستانت (Frederique Constant) به برند فرعی سیتیزن تبدیل شد. در طول این سال ها نیز این برند از نوآوری هایش در ساخت ساعت مچی دست نکشیده است.

سیتیزن تاکنون بسیاری از اولین ها و بهترین های جهان را تولید کرده است و قصد دارد به عنوان تولید کننده ساعت هایی که مردم در همه جا دوستش دارند، همیشه بهتر و بهتر عمل کند.

این برند در کنار برندهای کاسیو و سیکو مثلث شگفت انگیز برندهای ساعت ژاپنی را تشکیل داده است. یکی از دلایل محبوبیت برند Citizen استفاده‌ی آن از مواد و قطعات باکیفیت در صنعت ساعت‌سازی است که ساعت‌های این برند را به ساعت‌هایی ماندگار و زبانزد تبدیل کرده است.

گسترش و توسعه ی این برند در دهه ی 1920 توسط کنت گوتو شینپی (Count Goto Shinpei) که یک سیاستمدار ژاپنی بود حمایت می شد. این فرد امیدوار بود که ساعت مچی به زودی مورد استطاعت عموم مردم قرار بگیرد و برای همه قابل دسترسی باشد. سیتیزن اولین ساعت مولتی بند (چند هسته ای) اتمی را در سال 1993 راه اندازی کرد و همچنان در این زمینه پیشرو است. در سال 2010 شرکت سازند ه ی موتورهای ساعت‌های برند سیتیزن به نام میوتا یک موتور جدید معرفی کرد که از کریستال کوارتز سه شاخه برای خط تولید ساعت‌های Precisionist استفاده کرده بود که سری جدید ساعت‌های کوارتز تلقی می شدند و با فرکانس فوق العاده بالا کار می کردند. گفته شده که دقت این ساعت ها به +/- 10 ثانیه در سال می رسد.

تاریخچه ساعتهای Citizen

Citizen Watch Co. Ltd. در سال 1918 با نام موسسه تحقیقات ساعت Shokosha  آغاز به کار کرد.

دهه 19920: اولین ساعت جیبی با نام“Citizen”در سال 1924 تولید شد. شهردار وقت توکیو آقای شیمپِی گوتو بود که ساعت را به این ترتیب نامید با این نظر که ساعت، یک کالای لوکس در آن زمان بود به طور گسترده در دسترس عموم مردم در هر بخش از جهان قرار گیرد. 

یکی از اولین محصولات آن حتی توسط شاهزاده ریجنت در زمان  امپراطور شوآ خریداری شد.

دهه 1930: پایه های امپراتوری ساعت Citizen  در سال 1930 توسط یوسابورو ناکاجیما گذاشته شد. در سال 1931، Citizen شروع به تولید یک کالیبر 10 ½  ligne  کرد که پس از آن در سال 1935 به 8 ¾ تبدیل کرد. این شرکت صادرات ساعت را به جنوب شرقی آسیا در سال 1936 آغاز کرد. 

دهه 1940: پس از آن در سال 1940 کالیبر 5 ¼  ligne  معرفی شد. در طول جنگ جهانی دوم، Citizen زمان سنج و جرقه زن و سایر اجزای ارتش را تولید کرد. 

در سال 1949، شرکت کسب و کار Citizen تأسیس شد. هدف اصلی آن مدیریت توزیع و بازاریابی ساعتهای Citizen در سراسر جهان است.

دهه 1950: در اوایل دهه 1950، Citizen Calendar ، اولین ساعت مچی مردانه با نمایش تاریخ در ژاپن منتشر شد. Citizen در سال 1953 یک شرکت سازنده ساعت را به عنوان شرکت وابسته خود ، The Rhythm Clock Co.  (اکنون به عنوان The Rhythm Watch Co.، Ltd. شناخته می شود) خریداری کرد. 

در سال 1956، این برند Parashock ، اولین ساعت ژاپنی ضد ضربه را تولید کرد.

Citizen  بعداً اولین ساعت مچی خودکار با سیم پیچ اتوماتیک را که مجهز به Cal.3KA  است را راه اندازی کرد. در همین سال ، Citizen Deluxe  با Cal.920 ، اولین کالیبر Citizen با ثانیه شمار مرکزی منتشر شد و با بیش از 100 میلیون فروش پشتیبانی گسترده ای را بدت آورد.

تا سال 1959، این شرکت اولین ساعت مچی ضد آب در ژاپن به نام Citizen Parawater را تولید کرد.

دهه 1960: در سال 1960، Citizen  برای بخش واردات/صادرات با یک شرکت ساعت سازی آمریکایی، بنام Bulova ، همکاری کرد. در سال 1962، این شرکت Diamond Flake با کرونومتر رسمی و باریک ترین ساعت مچی مردانه جهان با ثانیه شمار مرکزی را معرفی کرد. Citizen همچنین ساعت کوارتز – ترانزیستور را تا سال 1963 معرفی کرد اما تنها در سال 1967 بود که در بازار عرضه شد. 

همسو با استراتژی متنوع سازی شرکت، Citizen Office Machine Co.، Ltd.، که اکنون با نام Japan CBM Corporation  شناخته می شود، در سال 1964 تأسیس کرد. سال بعد، تولید تجهیزات اداری و اجزای سازنده دقیق را آغاز کرد.

X-8  (Cosmotron)، اولین ساعت مچی تعادل تنظیم شده الکترونیکی ژاپن در سال 1966 منتشر شد.

دهه 1970: در دهه 70، Citizen  به سمت تولید ساعتهای کوارتز بیشتر حرکت کرد، که اکنون بیشتر محصولات آن را تشکیل می دهد. با این حال، کاملاً از موتورهای مکانیکی در این دهه چشم پوشی نکرد. 

این شرکت اولین ساعت مچی کوارتز خود را در سال 1973 به بازار ارائه کرد. در سال 1974، اولین ساعت مچی ژاپنی با تکنولوژی LCD   به همراه فناوری خورشیدی معرفی شد. ساعت افسانه ای Quartz Cryston Mega در سال 1975 تولید شد. این یکی از دقیق ترین و گران قیمت ترین ساعت های مچی در جهان است که تا کنون به بازار عرضه شده است.

همزمان با گسترش ساعتهای کوارتز مجهز به باتری،Citizen  دستیابی به موفقیت خود را با اولین کوارتز آنالوگ مجهز به نور در جهان در سال 1976 با نام Crystron Solar Cell  به بازار عرضه کرد.

دهه 1980: تا سال 1980 ژاپن به بزرگترین تولید کننده ساعت مچی و  موتور آن تبدیل شد. این شرکت در سال 1981 مقاومترین ساعت ضد آب جهان را برای عموم – با نام 1300m Professional Diver’s watch – عرضه کرد. 

Citizen  در سال 1986 بزرگترین تولید کننده مکانیزم حرکت ساعت جهان شد. همچنین اولین ساعت مچی با قابلیت تشخیص صدا را در سال 1987 با نام Voice Master یا Voice Memo در ژاپن معرفی کرد.

دهه 1990: در سال 1995، پس از اصلاحات مختلف ساعتهای خورشیدی، سرانجام خط تولید Eco-Drive به آسیا، آمریکای لاتین و اروپا به دنبال آن ایالات متحده در آوریل 1996 وارد شد. این کشور به سرعت به رتبه اول پرفروش ترین برند تبدیل شد.  

سال بعد، اولین جایزه“Eco-Mark”، یک جایزه رسمی ژاپنی برای حفاظت از محیط زیست، به آن اعطا شد.

در طول این دهه، این شرکت بر روی راه اندازی ساعت های بیشتری در خط تولید Eco-Drive  مانند Excend Eco-Drive ، Eco-Drive Signature Technology ، Promaster Eco-Drive Aqualand  و Exced Lady’s Eco-Drive تمرکز داشت. این مدل ها و مدل های دیگری که این شرکت عرضه کرده است، استانداردهای جدیدی را در بازار ساعت تعیین کردند.

 

تکنولوژی اکودرایو (Eco-Drive) سیتیزن

سیتیزن با شروع به تولید ساعت مچی هایی که از یک منبع انرژی کاملاً جدید یعنی نور استفاده می کنند، به چالش های محیط زیست پاسخ داد. در سال ۱۹۷۶، اولین ساعت مجهز به شارژ نوری جهان را ایجاد کرد. این فناوری سازگار با محیط زیست، اکودرایو نامگذاری شد. این مدل ساعت هر نوع نوری را به انرژی برای شارژ ساعت تبدیل می کند. اکو درایو نیاز به تعویض باتری ساعت را حذف کرد. امروزه این فناوری، ضربان قلب بیشتر ساعت مچی های سیتیزن است که به طور معنی داری زمان را مشخص می کند و راه را برای یک جهان بهتر باز می کند.

 

تکنولوژی زمان سنجی اتمی (Atomic Timekeeping) سیتیزن

ساعت های سیتیزن به دقت بسیار بالا مشهورند و در این زمینه جزو اولین ها محسوب می شوند. مثلا ساعت های A-T سیتیزن به شدت دقیق هستند! ساعت هایی با خطای یک ثانیه در طول ۱۰۰۰۰۰ سال!

 

تکنولوژی موج ماهواره (Satellite Wave) سیتیزن

ساعت مچی های دارای این تکنولوژی دقیق ترین زمانی را که در هر ساعت معمولی پیدا خواهید کرد، تضمین می کنند. چه در صحرا حرکت کنید، چه در اقیانوس ها سفر کنید یا از کوهی برفی بالا بروید، هرگز نیازی به نگرانی در مورد داشتن زمان درست  ندارید.

 

تکنولوژی سوپر تیتانیوم (Super Titanium) سیتیزن

تیتانیوم ماده ای است باورنکردنی و سبک که به نور خورشید، آب شور و… واکنش نشان نمی دهد، این ماده واکنش آلرژیک فلز را کاهش می دهد و در برابر خوردگی مقاوم است. در سال ۱۹۷۰، سیتیزن اولین ساعت جهان را با استفاده از تیتانیوم جامد راه اندازی کرد: X-8 Chronometer.

 

درباره کالکشن پرومستر (Promaster) برند سیتیزن

پرومستر مجموعه ساعت مچی های ورزشی حرفه ای سیتیزن است که جذابیت ماجراجویی روزمره را دارد. با نگاه به گذشته، سیتیزن در تاریخ غنی خود نوآوری در وقت سنجی را منعکس می کند. پرومستر همیشه از ماجراهای بزرگ الهام گرفته است، با بالاترین سطح عملکرد و استقامت! هرچه زمان به جلو می رود، سیتیزن به سنت خود در زمینه نوآوری جسورانه ادامه می دهد.

 

سیتیزن پرومستر سی – Promaster Sea

عمیق تر برو! این ساعت مچی ها با ارزش های عملکردی، دوام و ایمنی مطابقت دارند.
عملکرد ساعت مچی Promaster Dive تا عمق ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ متر در آب است! در مدل هایی از سیتیزن با فشار دادن همزمان دکمه ها در ساعت های ۲ و ۴ ساعت به حالت غواصی در می آید، در این حالت همه عملکردها به جز نمایش زمان متوقف می شوند.
این ساعت مچی ها با فناوری اکو درایو هرگز به باتری احتیاج ندارد!

 

سیتیزن پرومستر ایر – Promaster Air

با این ساعت مچی های خلبانی سیتیزن که برای استفاده حرفه ای مجهز شده اند، به ارتفاع جدیدی صعود کنید. این نوع ساعت مچی های جذاب دارای ویژگی هایی مثل کرونوگراف برای اندازه گیری صدم ثانیه، زمان جهانی، هشدار دهنده، تقویم و… هستند.

 

سیتیزن پرومستر لند – Promaster Land

تندتر و بالاتر بروید! این نوع ساعت مچی ها که خیلی مقاوم و محکم هستند، به صورت حرفه ای برای ماجرا جویی های با سرعت بالا با تمام ابزار ها برای سخت ترین و دشوار ترین قسمت های زمین طراحی شده اند.

 

سوپر تیتانیوم  (Citizen Super Titanium Collection)

کالکشن Super Titanium برند سیتیزن به طور کلی ساعت‌های زیبا و مد روز را شامل می شود که به راحتی به عنوان زیروآلات می تواند تکمیل کننده ی استایل شما باشد. ساعت‌های این کالکشن عموماً از فلز تیتانیوم ساخته شده اند و علاوه بر زیبایی و سبکی و راحتی، از مقاومت بالایی برخوردارند. اگر قصد خرید ساعت زنانه سیتیزن را دارید احتمالا می توانید ساعت مورد نظر خود را در این کالکشن پیدا کنید.

زیر مجموعه ی سوپر تیتانیوم زنانه (Citizen Super Titanium Collection)

 

 

دایموند (Citizen Diamond Collection)

همان طور که از نامش پیداست، در ساعت‌های این کالکشن سیتیزن از قطعات کوچک الماس استقاده شده است که نما و جلوه ی بی نظیری را به ساعت می بخشد. اگر از خانم های شیک پوشی هستید که علاقه دارید ساعتتان مثل خودتان بدرخشد ساعت‌های این کالکشن مناسب شما خواهد بود.

زیر مجموعه ی دایموند (Citizen Diamond Collection)

 

 

درِس (Citizen Dress Collection)

ساعت های این زیر محموعه‌ی برند ساعت سیتیزن با طراحی‌های ساده تر و گاهاََ اسپرت تر ارائه شده اند. بنابراین اگر به دنبال یک ساعت مچی زنانه زیبا و شیک هستید که هم با استایل کژوال و هم با استایل رسمی قابل ست کردن باشد می توانید ساعت‌های این مجموعه را مد نظر قرار دهید.

زیرمجموعه ی درس (Citizen Dress Collection)

کاپلا (Citizen Capella Collection)

زیرمجموعه‌‌ی کاپلا یک زیرمجموعه ی خاص از سری ساعت زنانه سیتیزن محسوب می شود و ویژگی ای که این زیرمجموعه را از سایر کالکشن های ساعت زنانه سیتیزن و حتی برندهای دیگر متمایز می کند ترکیب هندسی استفاده شده در طراحی قاب ساعت است. ویژگی قابل توجه دیگری که ساعت های این زیرمجموعه دارند ترکیب رنگ، طراحی بند و تنوع در رنگ صفحه ی ساعت است. بنابراین اگر به دنبال خرید ساعت زنانه سیتیزن هستید که ظاهری خاص و استثنایی داشته باشد بد نیست به این زیرمجموعه سری بزنید.

ساعت زنانه سیتیزن - زیرمجموعه ی کاپلا

پرومستر (Citizen Promaster Collection)

ساعت‌های زیر مجموعه‌ی پرومستر سیتیزن ساعت‌های خاصی هستند که به منظور فعالیت های ورزشی خاصی طراحی شده اند. بر این اساس ساخت این ساعت ها از فلزاتی مثل تیتانیوم استفاده شده که سبکی و راحتی و در عین حال دوام و مقاومت آن را در برابر شرایط دشوار تضمین می کند. بنابراین اگر اهل فعالیت هایی مثل کوهنوردی، غواصی و یا چتر بازی هستید و قصد خرید ساعت مردانه‌ی سیتیزن مناسب با این فعالیت ها را دارید، احتمالا یارو همراه خودتان را در بین ساعت‌های این مجموعه خواهید یافت.

زیر مجموعه ی پرومستر (Citizen Promaster Collection)

سوپر تیتانیوم  (Citizen Super Titanium Collection)

ویژگی اصلی ساعت‌های این کالکشن داشتن قاب و بند تیتانیوم است که سبکی و دوام ساعت را تضمین می کند. این ساعت‌ها اکثرا به تکنولوژی اکو درایو مجهز هستند و از کریستال یاقوت برای حفاظت از صفحه ی خود بهره می گیرند. در نتیجه برای خرید ساعت مردانه سیتیزن حتما این زیرمجموعه را در نظر داشته باشید.

سوپر تیتانیوم مردانه (Citizen Super Titanium Collection)

تقویم پرپچوال  (Citizen Perpetual Calendar Collection)

ساعت‌های این کالکشن همانطور که از نامش پیداست، بیشتر روی تنوع طراحی و داشتن تقویم پرپچوال متمرکز هستند. اگر به دنبال یک ساعت حرفه ای و با دوام از برند ساعت سیتیزن هستید که تمامی امکانات مانند کورنوگراف و تقویم پرپچوال را داشته باشد می‌توانید مطمئن باشید که ساعت مورد نظر خود را در این زیر مجموعه خواهید یافت.

تقویم پرپچوال (Citizen Perpetual Calender Collection)

درِس (Citizen Men’s Dress Collection)

اگر به دنبال خرید ساعت مردانه سیتیزن هستید این زیرمجموعه‌ی برند سیتیزن را فراموش نکنید. ساعت‌های این سری سیتیزن عموماً طراحی‌های ساده‌تری دارند و در عین حفظ مقاومت و زیبایی برای استفاده‌ی روزانه و رسمی مناسب هستند.

زیر مجموعه ی درس (Citizen Men's Dress Collection)