0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
تاریخچه برند اباکو

طراحی دانمارکی

از زمان عصر وایکینگ ، طراحی دانمارکی از یک طرز فکر اساسی در ایجاد یک طراحی ساده ، بادوام و نیرومند تکامل یافته است ، تا بتواند در بالا بردن استانداردهای اساسی زندگی از طریق سادگی و کارآمدی که با عناصر کلیدی مانند عملکرد ، خطوط پاک و ظاهری مینیمالیستی ترکیب شده است، تقویت شود.
امروزه طراحی دانمارکی در سراسر جهان به دلیل تأکید بر عملکرد ، سادگی و مواد با کیفیت بالا که اغلب مورد استفاده قرار می گیرد شناخته شده است. طرح های اباکو بی انتها و بی نظیر هستند – ساخته شده برای یک عمر ماندگاری.

فلسفه ذن

اباکو نام خود را از شاخه ای از فلسفه ذن می گیرد که در سال 1661 در پای کوه اباکو تأسیس شد.

Obaku Zen بر ترکیب تعادل کامل در بدن و ذهن تمرکز دارد. این یک سبک وجودی است صرفا یک حالت ذهنی. Obaku Zen سعی می کند چیزهایی را بدون تحریف مشاهده کند و روی ملزومات ایجاد شده توسط افکار و طبیعت شخصی شما متمرکز شود. در آسیا ، فلسفه ذن مجموعه ای از ارزشهای اساسی را ایجاد کرده است که به دنبال یافتن سادگی و جستجوی ذات در زندگی می باشد. برای حقیقت و آرامش ارزش قائل است.

این عقیده که باید در کالاهایی که برای تزئین خودمان استفاده می کنیم، حس آرامش و تعادل جاری باشد، همان چیزی است که به Obaku هستی بخشید. در آسیا ، فلسفه های Zen در فکر و عمل به سادگی طبیعی منجر شده است .

نماد اباکو از چرخه زندگی خوشنویسی ذن الهام گرفته شده است ، همچنین با نام Enso شناخته می شود که به زبان ژاپنی به معنای “دایره” است. این سمبل قدرت و ظرافت است و تجلی لحظه است. Enso خطاطی شده به لحظه ای اشاره می کند که ذهن آزاد است که به سادگی اجازه می دهد بدن و روح خلق کنند.

Christian Mikkelsen

یکی از اصلی ترین نیروهای پشت مجموعه ساعت اباکو ، طراح دانمارکی کریستین میکلسن است. وی با توجه به اینکه یکی از بهترین های کسب و کار است ، فارغ التحصیل دانشکده معماری دانمارک در Aarhus با تخصص در طراحی صنعتی است. کریستین بیش از 15 سال است که ساعت طراحی می کند و به دلیل طراحی های مینیمالیستی و معاصر خود در سطح بین المللی شناخته می شود.او که در خانواده ای از صنعتگران سطح بالا رشد یافت، به آموزش داده شد که زیبایی یک محصول حاصل تلاش و توجهی است که شما در هر مرحله از توسعه آن محصول می کنید دارد. همه چیز مربوط به جزئیات است – و جزئیات خود محصول است.

وی می گوید: “وقتی که من یک ساعت طراحی می کنم، آن را خیلی بیشتر از یک زمان سنج در نظر می گیرم. از نظر من یک ساعت عالی ساعتی است که نگاه کردن و لمس و استفاده کردن از آن لذت بخش باشد. این باید احساسی را به وجود آورد که با مردم صحبت کند و بیانگر شخصیت آنها باشد. “

Lau Liengård Ruge

Lau Liengård Ruge در ایجاد برند اباکو نقش اساسی داشته است. وی به عنوان طراح صنعتی در دانشکده معماری Aarhus در دانمارک تحصیل کرده و از کودکی به جنبه های خلاقانه زندگی علاقه مند بوده است.

وی می گوید: “از نظر من، نکته مهم این است که طرحی تولید شود که همیشگی و جاودان باشد. من طرفدار راه حل های سریع نیستم. من واقعا می خواهم که تمامی انرژی خود را صرف طراحی کنم تا طرحی زیبا و موفق حاصل شود”. در عین حال تصدیق می کند که او یک کمالگرای غیرقابل تصور است.

وی می گوید: “درگیر شدن در ایجاد ساعتهای اباکو فرآیندی جالب و جذاب است. به عنوان یک طراح به من این اختیار داده شده است تا سلیقه خود را در طرح ها دخیل کنیم. من از تأثیرات مختلفی که هنگام کار با مواد مختلف می پذیرم، بسیار آگاه هستم. هدف طراحی های من این است که محصولاتی ایجاد کنم تا مردم آن را ارزشمند بدانند و نگه دارند.”

 

چگونه همه چیز آغاز شد

زمانی که اباکو در سال ۲۰۰۷ تاسیس شد ، یوهانس آروین و کاترین چان ، دو نفر از بنیانگذاران ، از ایده هم‌گرایی دو فرهنگی که در آن شرکت داشتند – دانمارکی و آسیایی – به وجد آمدند . ایده این بود که این دو دنیای کاملا ً متفاوت را با ترکیبی منحصر به فرد و مسحور کننده گردهم آورند . دو طراح محصول با استعداد – لایو لینگارد ریج و کریستین میکلسن که از زمان آغاز به کار خود بخشی از هسته بصری اباکو بوده‌اند ، در حالی که احترام زیادی را برای ریشه‌های آسیایی این شرکت در نظر گرفته‌اند ، پورتفولیو ساعت شرکت را با سادگی اسکاندیناوی پر کرده بودند . با گذشت زمان ، اباکو بیشتر داستان خود را توسعه داد . و از آن یک شاخه بیرون آمد و دنیایی فراتر از یک داستان ساده ایجاد کرد . چیزی که سرشار از لحظات ساده و احساسات صادقانه است . دنیایی که به فرهنگ تبدیل می‌شود و به تنهایی راهی برای زندگی کردن است. زمانی که کاترین و یوهانس ایده اولیه خود را در مورد اباکو داشتند ، آن‌ها تصور نمی‌کردند که در طول یک دهه ، تجارت وسیعی با کارمندان در سراسر ادارات در هنگ‌کنگ ، دانمارک و آمریکا و یک شبکه پخش‌کننده در بیش از ۷۰ کشور ایجاد شود.

تایپوگرافی

دایره و تایپوگرافی نشان تجاری اباکو برای بیش از یک دهه تغییر نکرده بودند . بهار ۲۰۱۹ همه این ها تغییر می‌کند . این امر اباکو را به آینده نزدیک می‌کند و دهه آینده آن را تعیین می‌کند . با توجه به این موضوع ، شرکت تصمیم گرفت تا ریشه‌های طراحی خود را به طور کامل بپذیرد . این سبک ، مینیمالیسم و سادگی را به عنوان زیبایی‌شناسی اولیه خود در نظر گرفت . راه جدیدی رو به جلو انتخاب شد . اولین قدم در تحول اباکو ، فونت آن بود . هر دو طراح و مدیریت ارشد به اتفاق آرا موافقت کردند تا تایپوگرافی ScalaSans منسوخ را جایگزین کنند که از زمان آغاز این شرکت مورد استفاده قرار گرفته بود .”

Lau Liengard Ruge ، یکی از دو طراح اباکو می‌گوید : ” این به طور فزاینده‌ای برای وب مدرن و مقاصد بازاریابی ما سخت شده بود . ما بالا و پایین را برای جایگزینی مناسب جستجو کردیم . در بازار شلوغ امروز ، فرد باید با دقت گام بردارد ، چرا که خانواده‌های فونت و تایپوگرافی می‌توانند به میزان زیادی در قیمت و کیفیت متفاوت باشند .”

اباکو پس از کاوش در بازار ، جایگزینی را تعیین کرد که مجموعه ای از نیازهای تایپوگرافی ، وب و چاپ آنها – چه حرفه ای و فلسفی – است.

ریچارد میلر ، سازنده خانواده سَبک ، توصیف می‌کند : ” یک خانواده سَبک هندسی چند پهنایی در اطراف این دایره طراحی شده‌اند . ” ابتدا یونیفرم با وزن سیاه ترسیم شد. این فرایند دقیق به هر کاراکتر اجازه می دهد تا در تمام وزن ها سازگار و متعادل به نظر برسد. در نتیجه ، سَبک حروف “نمی شکند” یا فرم خود را در برجسته ترین وزن ها مانند بسیاری از سبک حروف ها از دست نمی دهد. یونیفرم ، در تمام مواد چاپی , تلاش‌های وب و خود فونت ساعت اباکو , ScalaSans را جایگزین میکند . این امر برای ما لوگوی تبلیغاتی متمایز اباکو که در جلو و عقب ساعت یافت میشود را به ارمغان میاورد.

لوگو و هویت

معروف‌ترین برندهای دنیا به وسیله محصولات ، نام و لوگوی شان شناخته می‌شوند . هرچه طراحی لوگو بهتر باشد ، تشخیص و حتی ارتباط شخص با برند آسان‌تر خواهد بود . هویت برند فراتر از یک واژه عامیانه بکار رفته در حلقه‌های هزاران ساله بود ، این عنصری حیاتی در ایجاد یک هویت دهنده موفق است . به همین دلیل مهم است که در مورد لوگوی جدید اباکو صحبت کنیم .
ایده اولیه برای به روز رسانی در سال گذشته توسط Lau Liengard Ruge ، طراح ساعت‌های خلاقانه اباکو معرفی شد.

لوگوی جدید و اصلی نمایانگر زاویه ای مدرن در هویت شرکت اباکو است. لوگوی جدید هنوز هم در طراحی دانمارکی و هم در سنت ذن آسیایی ریشه دارد ، لوگوی جدید یک دیدگاه انعطاف‌پذیر ، یکپارچه و منسجم از علامت تجاری قبلی enso است . به جای داشتن یک دایره برجسته در بالا ، اباکو تصمیم گرفت که این منحنی‌ها را به لوگوی مبتنی بر تایپولوژی تبدیل کند .

این یک نمونه عالی از طراحی متفکرانه و یک گواهی بر توجه اباکو به جزئیات است . این روشی است که دو نفر می‌توانند به آن تبدیل شوند . اینگونه است که دو نفر می توانند یکی شوند.